E-VOIP Xelion 7

E-VOIP biedt met Xelion een zeer complete telefooncentrale in de cloud, waarbij een rijk pallet aan functionaliteiten standaard bij de prijs zijn inbegrepen. Functies en instellingen zijn door de gebruikers zelf eenvoudig te bedienen. Xelion wordt vooral gewaardeerd vanwege de mooie en intuïtieve gebruikersschermen, die zowel op pc, laptop als op de speciale smartphone-app bediend kunnen worden.

Een aantal functies

Wachtmuziek
Sms-berichten
Presentielijst
Groepsgesprek
Meeluisteren
Keuzemenu
Adressenboek
Rapportage
Gespreksopname
Outlook-integratie
Mobiel als Xelion-telefoon

Zakelijke telefonie

VoIP-telefonie is de standaard geworden in zakelijke telefonie. Lagere kosten enerzijds en het ruime scala aan mogelijkheden anderzijds maken bellen over internet populair. Xelion heeft er altijd een sport van gemaakt om de beste te zijn in de VoIP-klasse. Zo is E-VOIP Xelion 7 altijd technisch vooruit en is het optimaal flexibel in gebruik. Een bedrijf dat kiest voor E-VOIP zit niet vast aan ons als operator of ICT-dienstverlener. Dat geeft u als klant de vrijheid om te kiezen voor de leverancier die bij u past, zonder dat er een geheel nieuwe infrastructuur en telefoniecentrale geïmplementeerd hoeven te worden. Dankzij de gratis app is de vast/mobiel-integratie ‘state-of-the-art’. Zo wordt hosted telefonie vanuit de cloud dankzij E-VOIP een ervaring die organisaties en gebruikers nooit meer zouden willen missen.

Optimale vast/mobiel-integratie met behoud van flexibiliteit

Betere bereikbaarheid tegen lagere kosten. De integratie van vaste en mobiele telefonie: het is de belangrijkste wens van veel organisaties wat betreft bereikbaarheid. De mobiele telefoon is bij deze integratie volwaardig deel van de vaste telefooncentrale. Dat drukt de kosten en verbetert de bereikbaarheid van medewerkers.
E-VOIP is niet de enige aanbieder van deze integratie. Maar oplossingen van andere partijen vereisen dat de organisatie het netwerk, telefooncentrale en mobiele abonnementen bij één provider afneemt. Dat is onhandig, want vaste en mobiele abonnementen hebben vaak verschillende looptijden. Bovendien is het kostbaar. En ook zeer inflexibel, want switchen tussen telecomproviders is geen optie. Onze partners kunnen u hierin optimaal adviseren.
De app past perfect in de tijdsgeest van ‘Bring Your Own Device’, waarbij de gebruiker zelf kiest welk toestel gebruikt wordt. Ook is de oplossing ideaal voor organisaties die direct willen starten met vast/mobiel-integratie, maar niet willen wachten tot de contracten van alle mobiele abonnementen afgelopen zijn. Wisselen van provider kan op elk moment. En omdat de app overal functioneert waar GSM-dekking is, belt de gebruiker altijd met de vertrouwde gesprekskwaliteit.

VEELGESTELDE VRAGEN

Alles wat je wilt weten over de Xelion-app in minder dan 20 vragen

Door de Xelion-app op uw smartphone te installeren hebt u altijd verbinding met de Xelion VoIP-centrale. U integreert de mobiel met Xelion en beschikt daarmee over onder andere presence, zakelijk adresboek, gespreksopname en in/uitgaand bellen via één vast nummer. In de brochure Highlights Xelion App vindt u een beschrijving van alle functies van de Xelion-app.

U heeft toegang tot het zakelijk adressenboek en ziet of uw collega’s beschikbaar zijn. Via de verkorte kiesfunctie kunt u collega’s en relaties uit het adresboek direct bellen. Ook chatten of sms’en is mogelijk. Maar de meest krachtige functie is dat uw mobiel altijd communiceert via de Xelion-centrale. Als u uitbelt, wordt automatisch uw zakelijke telefoonnummer meegegeven (ook onderweg). En als u een inkomend gesprek binnenkrijgt op uw zakelijke nummer, ziet u direct wie er belt en wordt het gesprek automatisch opgeslagen (als u dat wenst).

Elke smartphone met iOS of Android kan de Xelion-app downloaden. De app werkt uiteraard alleen als u op kantoor met Xelion werkt. De app zorgt voor een verbinding met de Xelion-centrale, waardoor het mogelijk is gegevens uit het centrale Xelion-systeem op uw mobiel te gebruiken.

Er is een Xelion-app beschikbaar die specifiek bedoeld is voor tablets die gebruik maken van iOS. Door de app aan te passen aan het scherm en de eigenschappen van de tablet maakt u nog beter gebruik van de krachtige mogelijkheden om vast en mobiel samen te voegen.

Met Doorschakelbellen is het mogelijk vast en mobiel onder één nummer bereikbaar te zijn. Dus als u belt met uw mobiel, wordt uw vaste nummer meegegeven en ook als u gebeld wordt, ziet u direct vanuit het Xelion-adresboek wie er voor u belt. Om gebruik te maken van Doorschakelbellen heeft u een telefoonnummer nodig dat door de beheerder in de Xelion wordt geregistreerd (niet zichtbaar voor bellers). Dit nummer zorgt er voor dat uw smartphone met Xelion communiceert, zonder dat een 06-nummer wordt meegestuurd.

a) Een Xelion-licentie in de Xelion-tenant voor de gebruiker. Voor een licentie om een smartphone te koppelen berekent E-VOIP een maandelijks bedrag.

b) Als u onder één nummer bereikbaar wilt zijn ook een extra telefoonnummer dat wordt gebruikt om de mobiel met Xelion te verbinden. Of aan een extra nummer kosten zijn verbonden, hangt af van de SIP-trunk-provider die wordt gebruikt.

Als enige biedt Xelion de mogelijkheid om vast en mobiel te integreren zonder vast te zitten aan een specifiek mobiel netwerk. De Xelio-app is geschikt voor alle 3G/4G-netwerken. U hoeft dus niet van provider te veranderen of extra kosten de maken. U houdt de keuzevrijheid om te kunnen veranderen van mobiele provider zonder vast te zitten of functies kwijt te raken. De gebruiker behoudt dus de controle!

Ja dat kan, gedeeltelijk is er overlap in functies. Zet in dat geval op een rij welke functies belangrijk voor u zijn en of u extra wilt betalen voor een vast-mobiel abonnement gebaseerd op een SIM-kaart (zoals KPN of Vodafone bieden). De keuze is aan u.

Als u een ‘sip client’ op uw smartphone installeert, is het mogelijk over wifi te bellen. Dan kunt u nog steeds de Xelion-app gebruiken, maar u belt dan niet over 3G. Of dit kostentechnisch interessant is, hangt af van het mobiele abonnement dat u hebt. Als u afgekochte belkosten heeft, heeft bellen over wifi sowieso geen voordeel.

Als u met de Xelion-app belt, loopt het gesprek naar Xelion en vervolgens naar de persoon die u belt. Een deel van de belkosten gaat via de mobiele telefoon naar Xelion. Afhankelijk van uw belprofiel kunt u kiezen voor afgekochte belkosten (onbeperkt bellen) of een bundel met belminuten. Het verkeer dat via Xelion loopt naar de belbestemming gaat via de SIP-trunk.

Als u belt met de Xelion-app, gaan gesprekken over 3G, dus daarvoor gebruikt u geen data. Om een nummer te zoeken of een gesprek op te zetten, gebruikt u wel de databundel. Daarvoor hebt u niet veel bandbreedte nodig. Meer specifiek: om iemand te vinden via het adressenboek is ongeveer 5,2kb nodig en om te gaan bellen (‘prepare Forward Dialing’) 0,3kb.

De kwaliteit van 3G is betrouwbaar en geaccepteerd door gebruikers. Wij kunnen geen garanties afgeven aan gebruikers als gesprekken over 4G gaan. Ook ‘roaming’ van gesprekken (als u uit de auto, trein belt) is verre van ideaal. Ten slotte is een nadeel van bellen over 4G dat op Apple-smartphones een gesprek weggeduwd wordt als er een tweede gesprek binnenkomt over het mobiele netwerk. Kortom: op dit moment is de kwaliteit van 3G simpelweg beter.

Alles wat u zakelijk belt, gaat via de Xelion-app en privégesprekken gaan via de ‘dialer’ van uw smartphone. Door de Xelion-app te deactiveren bent u zakelijk niet meer bereikbaar, maar ontvangt u nog wel privé-telefoontjes. De Xelion-app kan met één klik worden geactiveerd, zonder dat u in de instellingen iets hoeft te wijzigen. Makkelijk dus.

Met de Xelion kostenregistratie-tool kunnen alle gesprekken op de Xelion-server worden geregistreerd. Declaratie van zakelijke gesprekken wordt daardoor eenvoudig. De werkgever kan per periode automatisch een overzicht van het aantal gesprekken en de gemaakte kosten uit het systeem opvragen en uitbetalen. Geen gedoe met bijhouden van gesprekken of inleveren van bonnetjes.

De Xelion-app is intuïtief en u kunt er direct mee aan de slag. Gebruikers die toch uitleg willen, kunnen de verkorte handleiding raadplegen. En voor wie echt het maximale uit de app wil halen, is er een uitgebreide handleiding. De documentatie voor gebruikers vindt u op www.e-voip.nl/gebruikers. Voor beheerders is er een instructie hoe de Xelion-app geïnstalleerd moet worden en hoe in Xelion de configuratie ingesteld moet worden.

Voor het gebruik van de app dient aan de volgende voorwaarden te zijn voldaan:
a) u hebt een smartphone met minimaal iOS versie 8 of Android 4.2
b) de systeemlicentie van Xelion moet 6.10 of hoger zijn
c) om met één nummer zowel vast als mobiel te kunnen bellen, hebt u ook een extra telefoonnummer nodig om te kunnen doorkiezen

Er is ook een Xelion-app voor smartphones met een lagere versie dan iOS 8 of Android 4.2. Met deze versie kunt u echter geen gebruik maken van Doorschakelbellen.

De communicatie tussen de server en de app verloopt via een SSL-verbinding, waardoor een beveiligde verbinding tussen de smartphone en Xelion wordt gebruikt. Ook is het niet mogelijk dat andere apps op de smartphone het adressenboek leegtrekken of dat zakelijke chatberichten op een onbekende server komen te staan (zoals bij WhatsApp).

KLANTEN AAN HET WOORD

“Zeer tevreden over de oplossing en vooral de extra service en het advies dat E-VOIP geleverd heeft.
Zeker een aanrader”.

Arthur van der Reep – Dox@work